Lumene CC-meikkivoide

by - 23.8.13

Kävipä niin, että ostin tällä viikolla elämäni ensimmäisen meikkivoiteen. Juu kyllä, ihka ensimmäinen. Minulla on teini-iässäkin ollut suhteellisen hyvä iho ja olen meikkipohjaksi yleensä vain kevyesti puuteroinut naamani, mutta sain tässä eräänä päivänä sellaisen ahaa-elämyksen että oksat pois. Hoksasin nimittäin että tahdon CC-voidetta! Kerroin jo, että naamani tuppaa vähän punoittamaan ja siihenhän tämän tavaran pitäisi olla oiva apuväline. Käväisin illalla Anttilassa ja nämä Lumenen CC:t olivat tarjouksessa Plussakortilla 11,90e, normaalisti muistaakseni 16,90. Minulla oli mukanani vielä 10e alennukseen oikeuttava leimakortti, joten ostopäätös syntyi saman tien.


CC-voiteenhan on siis tarkoitus pääasiassa tasoittaa ihon väriä, siitä nimi CC (color corrector) ja ainakin tämä Lumenen tapaus on meikkivoide, jonka alle tulee kosteusvoide. Lisäksi tämän ainakin pitäisi olla monikäyttötuote, joka on meikkivoiteen lisäksi myös peitevoide, pohjustaja sekä heleyttäjä ja sisältää suojakertoimen SPF 20. Kuulostaapa hyvältä! Lumenen CC:tä on tarjolla kolmessa eri sävyssä, Light, Medium ja Dark, josta tietysti kalpeanaamana valitsin tuon vaaleimman.

Kirjoitin tämän postauksen jo toissapäivänä kertakokeilun jälkeen ja olin vielä eilen ihan valmis heittämään koko tuotteella vesilintua. Kerroin pitkät pätkät tuotteen toimimattomuudesta ja valtaisasta pettymyksestä :D Vaan mitäs tapahtuikaan nyt, kun laitoin tuotetta puhtaalle naamalle ihan vain blogikuvia varten? Sehän mokoma otti ja toimi! Ihoni näyttää todella hyvältä, pehmeältä ja tasaisen väriseltä. Vautsi!

Ennen
Jälkeen!

Käytin tätä pari päivää tosiaan päivävoiteeni päälle ja tuntui, ettei tämä tehnyt juuri mitään. Punaisuus kuulsi edelleen läpi, voide paakkuuntui ikävästi nenunpieliin ja tarttui huokosiin, mikä näytti pikku pisteiltä naamassa. Nyt laitoin voiteen ihan ilman alle tulevaa kosteusvoidetta ja kuten näkyy, hyvin pelittää. Ilmeisesti siis Garnierin heleyttävä voide ei ole yhteensopiva tämän CC-voiteen kanssa. Epäilen vähän että asialla on jotain tekemistä Garnierin hitaan imeytymisen kanssa ja näyttää ikävästi siltä, että joudun vaihtamaan päivävoiteeni johonkin toiseen aina niinä päivinä, kun aion meikata. Onneksi minulla on monta kaapissa, täytyy vaan kokeilla mikä toimisi tämän kanssa parhaiten.

Mutta vielä itse CC:stä. Voide on tosiaan ihanan kevyttä, ei yhtään sellainen mitä kuvittelin meikkivoiteiden olevan. Vähän kuin kevyen päivävoiteen oloista ja levittyy helposti iholle, ainakin näin sormin levittämällä. Naama ei tunnu yhtään pakkeliselta tai epämukavalta, päinvastoin. Lisäksi tämä Light-sävy on ihan täydellinen minun iholleni! Se sulautuu siihen kuin olisi tehtaassa minulle sopivaksi tehty. Ihanaa, kun ei tarvitse enää pelätä punoittelua ja saa täydellisen posliini-ihon <3 Nukkenaamaa minulle, kiitos!

Olen nyt ihan suorastaan rakastunut tähän vastalöydettyyn meikkipohjailuun (: Miten olen voinut olla ilman voidetta kaikki nämä vuodet! En luovu tästä enää koskaan. Houkuttelisi ihan toden teolla tämän jälkeen ostaa kokeiluun varta vasten Maybellinen punaiselle iholle tarkoitettu CC-voide ja CC-puuteri... Ah näitä uusia himotuksia <3 Olen totaalinen myöhäisherännäinen!

Ihanaa päivänjatkoa teille (:

You May Also Like

0 kommenttia